Shaun Murphy (Biografía)
I found my way to the Blues stage at the first Ann Arbor Blues Fest, in 1969, and was completely smitten. Getting to play at such an important milestone festival had my head spinning. That was my awakening to the Blues, and I couldn’t have been among a better line-up: Big Mama Thornton, Luther Allison, Son House, Muddy Waters, BB King, Freddie King, Lightnin’ Hopkins, and the list went on and on.
Solidified into the Detroit music scene, I found my calling, but it was to be a bit elusive. While I continued my music education over the years, I was also free to pursue another of my loves, acting, where I was able to snag two different life-changing musical plays: Hair and Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band On The Road
Having been in Hair afforded me the opportunity to land a recording contract with Motown Records – Rare Earth Records, along with Meatloaf, to record our duo album Stoney And Meatloaf.
Right after the recording of the record, “Stoney and Meatloaf”, Motown moved out to Los Angeles taking me with them. After a short stay in LA, I got back in touch with Bob Seger’s manager, Punch Andrews, and it just so happened, Bob was, again, looking for a singer. So I headed back to the music scene I was so familiar with, Detroit.
Starting with the recording of Katmandu, under the pseudonym, Stoney. I was in Detroit and, again, working with Bob and his band; The Borneo Band, along with some of the Silver Bullet boys, Chris Campbell, Alto Reed, and Drew Abbott, and throw in a couple of Tulsa boys: Jamie Oldaker and Dick Sims, along with my pal Marcy Levy (Marcella Detroit).
When Bob Seger decided to take some time off the road, I was contacted again by my old friend, Marcy Levy, (of Leon Russell and Eric Clapton fame) that Eric Clapton was doing a record with Phil Collins producing, and would I be interested in coming to Montserrat to record the backing vocals on his ‘Behind The Sun’ album.
The experience was thrilling; to get back to my roots, and with the ‘guitar god’ himself. I, of course, said yes! We recorded this great record, and after the first song, Eric asked me if I’d like to do the tour, it was too good to be true!
Also toured with the great band, The Moody Blues, Justin Hayword, along with Naomi Star and Shaun Murphy on The Moody Blues Tour
Back on the road with Seger, with hardly a couple of weeks off from Clapton, with his 86 tour, I met up with Bill Payne and Fred Tackett, two of the members of the legendary band Little Feat. As tours go, making friends comes easy and when the tour was over, Bill Payne asked me to sing some things on their new re-grouped band’s CD, Let It Roll, Representing The Mambo, and Shake Me Up as a backing vocalist.
Encontré mi camino hacia el escenario de blues en el primer Ann Arbor Blues Fest, en 1969, y quedé completamente enamorado. Tocar en un festival tan importante me hizo dar vueltas la cabeza. Ese fue mi despertar al blues, y no podría haber estado entre una mejor formación: Big Mama Thornton, Luther Allison, Son House, Muddy Waters, BB King, Freddie King, Lightnin' Hopkins, y la lista seguía. y en.
Solidificado en la escena musical de Detroit, encontré mi vocación, pero iba a ser un poco esquiva. Si bien continué mi educación musical a lo largo de los años, también tuve la libertad de dedicarme a otro de mis amores, la actuación, donde pude conseguir dos obras musicales diferentes que me cambiaron la vida: Hair y Sgt. Peppers Lonely Hearts Club Band en la carretera
Haber estado en Hair me brindó la oportunidad de conseguir un contrato de grabación con Motown Records – Rare Earth Records, junto con Meatloaf, para grabar nuestro álbum dúo Stoney And Meatloaf.
Inmediatamente después de la grabación del disco “Stoney and Meatloaf”, Motown se mudó a Los Ángeles y me llevó con ellos. Después de una breve estancia en Los Ángeles, volví a ponerme en contacto con el manager de Bob Seger, Punch Andrews, y resultó que Bob, nuevamente, estaba buscando un cantante. Así que regresé a la escena musical con la que estaba tan familiarizado, Detroit.
Empezando por la grabación de Katmandu, bajo el seudónimo de Stoney. Estaba en Detroit y, nuevamente, trabajando con Bob y su banda; The Borneo Band, junto con algunos de los chicos de Silver Bullet, Chris Campbell, Alto Reed y Drew Abbott, y agregan un par de chicos de Tulsa: Jamie Oldaker y Dick Sims, junto con mi amiga Marcy Levy (Marcella Detroit).
Cuando Bob Seger decidió tomarse un tiempo fuera de la carretera, mi viejo amigo, Marcy Levy, (famoso por Leon Russell y Eric Clapton) me contactó nuevamente para decirme que Eric Clapton estaba haciendo un disco con Phil Collins como productor y que me interesaría. en venir a Montserrat para grabar los coros de su disco 'Behind The Sun'.
La experiencia fue emocionante; para volver a mis raíces y con el mismísimo “dios de la guitarra”. ¡Yo, por supuesto, dije que si! Grabamos este gran disco y, después de la primera canción, Eric me preguntó si me gustaría hacer la gira. ¡Era demasiado bueno para ser verdad!
También realizó una gira con la gran banda The Moody Blues, Justin Hayword, junto con Naomi Star y Shaun Murphy en The Moody Blues Tour.
De vuelta a la carretera con Seger, con apenas un par de semanas de descanso de Clapton, con su gira 86, me reuní con Bill Payne y Fred Tackett, dos de los miembros de la mítica banda Little Feat. A medida que avanzan las giras, hacer amigos es fácil y cuando terminó la gira, Bill Payne me pidió que cantara algunas cosas en el CD de su nueva banda reagrupada, Let It Roll, en representación de The Mambo y Shake Me Up como corista.